تاريخ : دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, | 15:9 | نویسنده : hfp
تاريخ : جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:7 | نویسنده : hfp



تاريخ : پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:, | 1:50 | نویسنده : hfp

هیدروتراپی و سلامتی

زمانی که شما دچار خستگی یا فشار ناشی از کار باشید و یا دچار درد و یا صدمات ناشی از ورزش باشید و یا دچار ورم و درد مفاصل شده باشید مطمئنا هیدروتراپی می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند .جکوزی های هیدروتراپی امروزه شهرت و محبوبیت بسیاری پیدا کرده و به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان در دنیا به این سیستم ها پرداخته اند در صورتیکه تعداد بسیار کمی از آنها دارای دانش لازم در این زمینه اند.از اینرو گروه آریا جت با همکاری با بهترین کارخانه های تولید لوازم جکوزی در سراسر دنیا به تولید این سیستمهای هیدروتراپی مطابق با استانداردهای روز دنیا کرده است  

اثرات هیدروتراپی

بهبود بخشیدن Muscle Tone و قابلیت حرکت

در این وان هیدروتراپی آب خارج شده از جت ها به بدن برخورد می کند و این برخورد باعث انبساط عضلات می شود و در نتیجه نوعی ماساژ غیر فعال ایجاد می شود و باعث بهبود Muscle Tone می شود.همچنین این انبساط عضلات باعث افزایش قابلیت حرکت مفاصل و عضلات شده و انقباضات ، گرفتگی و کوفتگیها را بهبود می بخشد.به علاوه باعث کاهش زمان بهبود پارگی عضلات و لیگامانها و ضربدید گی و دررفتگی استخوان و رگ به رگ شدن می شود.

افزایش جریان خون و تحریک لنف

با استفاده از این سیستم جریان خون بدون بالا رفتن ضربان قلب افزایش می یابد واین کار باعث رساندن خون تازه و پراز اکسیژن و سایر مواد لازم سلول ها به سلولها می باشد و همینطور باعث خارج شدن سریع مواد زائد سلولها و باکتریها می شود. وهمه این عوامل باعث سابمتر شدن بدن و ایجاد تعادل در جسم میشود. جریان لنف تقویت شده و تعادل در محلولهای بدن برقرار می شود و مقاومت بدن بالا می رود.

تمیز و مرطوب نگهداشتن پوست

جریان آبی که به بدن و پوست برخورد می کند باعث تحریک غده های عرق و دفع چربیهای زائد از پوست می شود و پوست ظاهری سالم تر و شاداب تر پیدا می کند والاستیسیته پوست بالا میرود.

Accupressure & Reflexology

قسمتهای خاصی از بدن و پا با ارگانهایی از بدن و پاره ای از مسیرهای عصبی در ارتباط می باشند. با برخورد آب به این قسمتها و تحت فشار قرار گرفتن آنها می توان به سلامت و بهبود این ارگانها کمک نمود.

بهبود وضعیت فکری و روانی

بسیاری از خواص آب درمانی که در بالا آمده است به علاوه ایجاد آرامش و تعادل فکری و روانی به حالت هایی که در ماساژور واقعی با دست در شخص ایجاد می شود بسیار شبیه است. با ایجاد آرامش روحی و روانی که با کمک سیستم هیدروتراپی ایجاد می شود به سلامت جسمی نیز کمک شده، سیستم ایمنی بدن تقویت می شود و دردهای عضلات گردن و پشت که معمولا ناشی از استرس است بهبود می یابد.

تمرين هاي هوازي در آب

امروزه بسياري از پزشكان براي درمان و يا حتي پيشگيري از بسياري از بيماريها ، مخصوصا دردهاي عضلاني ، آرتروز و تعداد ديگري از ناهنجاري ها ، آب درماني را مدنظر دارند و تجويز مي كنند .

تمرين هاي هوازي در آب “هيدرو ـ روبيكس” نام دارد كه “هيدرو” به معناي آب و “روبيكس” ، ريشه اي از لغت اَئروبيك ، به معناي“با اكسيژن” است .

براي درك مفهوم اَئروبيك ، بايد ارتباط بين كار عضلات و وابستگي آن ها را با قلب و ريه ، براي تهيه ي اكسيژن - كه براي توليد انرژي لازم است ـ بدانيد ، انرژي - چيزي است كه به عضلات اجازه ي انجام كار مي دهد .

◄فوايد تمرين هاي هوازي در آب

تمرين هاي هوازي در آب فوايدي دارد كه عبارت اند از :

۱. شما مي توانيد با يك برنامه ي منظم ورزشي در آب ، حالت نشاط و شادابي را به خودتان بازگردانيد و از خستگي كار سخت و طاقت فرساي روزانه بكاهيد .

۲. اگر مي خواهيد به كوفتگي و خستگي عضلات مبتلا نشويد ، ورزش در آب را انتخاب كنيد .

۳. براي انجام تمرين هاي هوازي در آب ، نيازي به مهارت شنا نيست ، پس  كساني كه نمي توانند شنا كنند نيز ، مي توانند به راحتي در آب ورزش كنند .

۴. بسياري از افراد ، به دليل مشكلات جسماني ، از جمله رماتيسم ، التهاب مفصل و بسياري ديگر از ناهنجاري ها ، نمي توانند در خشكي ورزش كنند. از اين رو ، آب درماني ، مي تواند بهترين راه حل براي ورزش كردن آن ها باشد .

۵. شايد ورزش كردن در آب ، ترغيبي باشد براي كساني كه شنا كردن بلد نيستند ، و در نهايت ، باعث علاقه مند كردن آن ها به يادگيري شود .

۶. اين نوع تمرينها ، يكي از بهترين ورزشها براي خانمهاي باردار است .

◄درجه ي حرارت آب استخر

درجه ي حرارت مناسب و استاندارد آب در استخرهاي سرپوشيده ، ۲۶تا ۲۸ درجهي سانتي گراد ، و در استخرهاي روباز ، ۲۸تا ۳۰درجه ي سانتي گراد است .

نكته : قبل از هر نوع تمرين - چه در خشكي و چه در آب - بدن بايد گرم شود (worm up) ، و براي گرم كردن بدن در آب ، حركات كششي و راه رفتن در آب به مدت پنج دقيقه ، لازم است .



تاريخ : پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:, | 1:22 | نویسنده : hfp

زمانی که از دست دادن چربی، موردنظر باشد، تنها مقدار وزن کاهش یافته ملاک نیست، شما می‌خواهید چربی از دست دهید در حالیکه باید عضلات را حفظ کنید یا حتی عضله بسازید. سپس، به راهی برای محاسبه درصد چربی بدن نیاز دارید. این مسئله در زمان افزایش وزن هم صادق است، یعنی زمانی که قصد افزودن عضله با حداقل افزایش در مقدار چربی بدن را دارید. در این زمان باید مقدار چربی بدن را تحت نظر داشته باشید، تا بتوانید محاسبه کنید چه مقدار از وزنی که اضافه کرده اید مربوط به افزایش وزن عضلانی و چه مقدار مربوط به وزن چربی است و استراتژیهای لازم برای به حداقل رساندن چربی را طراحی کنید.

راههای مختلفی برای محاسبه دقیق درصد چربی بدن وجود دارد که اغلب مشکل و پرهزینه بوده یا به وسایل و تجهیزات ویژه ای نیاز دارند که ممکن است براحتی در دسترس نباشد.( البته بزودی به بررسی این روشها هم خواهیم پرداخت) ولی روشهای ساده تری هم برای این کار وجود دارد که هر چند ممکن است دقت خیلی زیادی نداشته باشند، ولی باز هم درصد چربی را با تقریب خوبی نشان می دهند و با استفاده از آنها می توان میزان تغییرات در کاهش و افزایش چربی بدن را تحت نظر داشت.

در ادامه قصد داریم به دو روش نسبتاً ساده برای محاسبه درصد چربی بدن و درصد حجم خالص عضلانی بپردازیم.

روش اول: در این روش شما نیاز به کمک یک دوست دارید. بعلاوه یک خط کش که با مقیاس میلی متر علامت گذاری شده باشد.

مرحله اول: دست راست خود را به حالت آزاد در کنار بدن قرار داده و از دوست خود بخواهید تا نقطه میانی بین شانه و آرنج شما را مشخص کند، در قسمت پشت بازو.

مرحله دوم: دوستتان باید بوسیله انگشت شست و سبابه اش از قسمت مشخص شده پوست و چربی را بصورت نیشگون کشیده و در اصل از عضله جدا کند.

مرحله سوم: دوستتان باید ضخامت پوستی که در دستش نگه داشته را توسط خط کش اندازه گیری و ثبت کند. ( خط کش را روی پوست فشار ندهد)

مرحله چهارم: باید مرحله دو و سه را چند بار تکرار و متوسط اعداد ثبت شده را محاسبه کنید.( چنانچه مراحل گفته شده بدرستی و با دقت اجرا شود اعداد بدست آمده در هر بار اندازه گیری باید به هم نزدیک باشند و در صورتیکه بعضی از اعداد تفاوت زیادی با بقیه دارند آنها را حذف کنید.)

مرحله پنجم: درصد چربی بدنتان را بوسیله جدول زیر محاسبه کنید.

 جدول درصد چربی

 درصد چربی در زنان

درصد چربی در مردان

اعداد اندازه گیری شده براساس میلیمتر

بین 8 تا 13

بین 5 تا 9( درصد)

کمتر از6( میلیمتر)

بین 13 تا 18

بین 9 تا 13

بین 6 تا 13

بین 18 تا 23

بین 13 تا 18

بین 13 تا 19

بین 23 تا 28

بین 18 تا 22

بین 19 تا 25

بین 28 تا 33

بین 22 تا 27

بین 25 تا 38

 روش دوم: در این روش نیاز به یک ترازو و یک عدد متر( برای اندازه گیری) دارید. محاسبات زیر را انجام دهید:

برای آقایان:

635/1- ( وزنه بدن بر حسب پوند) 082/1+42/94= وزن بدن بدون چربی( بر حسب پوند) ( دورکمر از روی ناف بر حسب سانتی متر).

برای خانمها:

( وزن بدن بر حسب کیلوگرم)732/0+987/8= وزن بدن بدون چربی( بر حسب کیلوگرم)( دور ساعد بر اساس سانتیمتر)434/0+( دورکمر بر اساس سانتیمتر)205/1+.

و در آخر

100( وزن بدن/ وزن بدن بدون چربی- وزن بدن)= درصد چربی بدن.

یادآوری:

هر کیلو گرم = 2/2 پوند

تهیه و تنظیم: رضا فضائلی



تاريخ : پنج شنبه 29 اسفند 1392برچسب:, | 2:22 | نویسنده : hfp

برای دسترسی به آزمایشگاه آنلاین فیزیولوژی ورزشی به آدرس زیر مراجعه فرمایید

http://www.myfitroad.com/tools/labs/Myfitroad.htm

 



تاريخ : پنج شنبه 29 اسفند 1392برچسب:, | 2:16 | نویسنده : hfp

http://www.myfitroad.com/workouts/4/Others_files/image002.jpg

 

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد از زن و مرد گرفته تا ورزشکار و غیر ورزشکار ضعف در عضلات ران و خستگی در هنگام فعالیتهایی معمولی همچون راه رفتن میباشد. امروز قصد دارینم تا تمرینی برای رفع این ایراد برای شما توصیه و تشریح نمائیم. تمریناتی که به عنوان تقویت کننده چهار سر ران یا به عبارتی عضلات قدام ران میباشند از خانواده تمرینات اسکات بوده و با یا بدون وزنه قابل اجرا میشوند

 

امروز سه تمرین برای تقویت عضلات چهار سر ران را توصیه میکنیم:

1- اسکات با توپ سوئیسی

این تمرین در وضعیتی اجرا میشود که یک توپ سوئیسی را بین پشت و دیوار قرار داده و با فشار عضلات پشت مانع از افتادن آن خواهید شد. بدن در وضعیتی قرار بگیرد که مشابه وضعیت نشسته بر روی صندلی میباشد. در این وضعیت توپ در بالاترین بخش خود خواهد بود. به آرامی به حالت ایستاده قرار گیرید و در این وضعیت بدن شما بهتر است در یک وضعیت مایل به دیوار باشد و توپ با حرکت ایستادن شما به سمت پایین پشت شما حرکت میکند. این تمرین باعث تقویت عضلات تنه و بخصوص عضلات چهارسر ران میگردد. این تمرین به کلیه مردان و زنان توصیه میشود.

 

2- اسکات با دستگاه

در این تمرین که از سنتی ترین تمرینات برای تقویت عضلات ران است در یک وضعیت صاف زیر دستگاه قرار بگیرید. وزنه مناسبی را برای حرکت انتخاب نمائید. آرام تا حدی  به پایین حرکت کنید که زاویه زانو به کمتر از 90 درجه نرسد و یا زانو به سمت جلو نیاید. سپس به آرامی صاف بایستید. این تمرین علاوه بر عضلات چهار سر ران باعث تقویت عضلات سرینی (باسن) میگردد

 

3- اسکات با هالتر

این تمرین به مانند حرکت شماره دو میباشد با این تفاوت که به دلیل استفاده از هالتر به جای دستگاه ایمنی تمرین کاهش خواهد یافت و توصیه میکنیم افراد تازه کار در صورت نیاز به اجرای این تمرین از وزنه های سبک برای اجرا استفاده نمایند.

 

توضیح: عضلات چهار سر ران عضلاتی میباشند که در بخش جلوی ران قرار داشته و از عضلات قدرتمند بدن به شمار می روند. این عضلات با انقباض خود قادر به صاف کردن زانو میشوند. تقویت این عضلات باعث بهبود فعالیتهای مختلف ورزشی و تناسب اندام میگردد.

 

امید است که این مقاله برای شما مفید بوده باشد

منبع: مجله علوم ورزشی



تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:, | 16:19 | نویسنده : hfp

دانلود فایل pdf از طریق آدرس زیر:

  http://dl.press90.com/Book/Physiological%20-%20By%20Said%20Abdi%20%5Bwww.press90.com%5D.pdf

منبع : press90.com



تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:, | 13:52 | نویسنده : hfp
سید جلال حسینی - چرا فوتبالیست‌های ایرانی در نیم فصل دوم کم می‌آورند؟
 

دکتر مرتضی بهرامی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره علت کاهش آمادگی جسمانی یا در اصطلاح کم آوردن بازیکنان فوتبال در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بیشتر تیم‌ها قبل از آغاز فصل برنامه‌های بدنسازی را در دستور کار خود قرار می‌دهند و آمادگی بازیکنان خود را به یک سطح نسبتا قابل قبول می‌رسانند اما معمولا به حفظ این آمادگی در ادامه بازی‌ها بی‌توجه هستند و انجام کارهای بدنسازی پایه را از دستور کار خود خارج می‌کنند.

 
 


رییس بخش فیزیولوژی ورزش آکادمی ملی المپیک با بیان اینکه حفظ فاکتورهای آمادگی جسمانی مانند قدرت و استقامت قلبی و عروقی باید در طول مسابقه‌ها در دستور کار مربیان قرار گیرد اظهار کرد: تمرین‌های بدنسازی مربوط به قدرت و استقامت قلبی و عروقی به عنوان پایه دیگر آمادگی‌ها به حساب می‌آیند اما متاسفانه بیشتر مربیان فقط در ابتدای فصل تمرین‌های بدنسازی پایه را در دستور کار قرار می‌دهند و در طول فصل حفظ تمرین‌های تخصصی مربوط به بحث‌های تاکتیکی را تجویز می‌کنند در صورتی که اگر بازیکنان بهترین تمرین سرعت را انجام دهند اما پایه مناسب قدرتی و توان آن را نداشته باشند نمی‌توانند سرعت قابل قبولی کسب کنند و آن را در زمین مسابقه به مرحله نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: بازیکن تراز اولی مانند کریستیانو رونالدو تنها در یک جلسه تمرینی خود در مجموع 23 تن وزنه می‌زند تا بتواند قدرت اولیه خود را حفظ کند و سپس به کارهای سرعت تخصی می‌پردازد و به همین جهت است که می‌تواند به خوبی سرعت بالایی داشته باشد و از قدرت بدنی مطلوبی برخوردار باشد چرا که پایه استقامتی و قدرتی خوبی دارد.

بهرامی نژاد در پایان گفت: نباید همه تمرین‌ها در فوتبال بر اساس برنامه‌های تخصصی باشد و تمرین‌های پایه مورد فراموشی قرار گیرد و مهم‌ترین علت کم آوردن بازیکنان در نیم فصل دوم رقابت‌ها همین نکته است و باعث می‌شود به مرور دچار افت بدنی شوند. لازم است مربیان لیگ نسبت به برگزاری تمرین‌های بدنسازی پایه حتی‌المقدور یک جلسه در هفته اقدام کنند.



صفحه قبل 1 صفحه بعد